Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
3 januari 2018

Sligro boekt meer omzet in 2017

(ABM FN-Dow Jones) Sligro Food Group heeft de omzet in 2017 zien stijgen, mede dankzij de bijdrage van de samenwerking met Heineken in de groothandelsdivisie Food Service, terwijl de omzet van de supermarktdivisie Food Retail nagenoeg stabiel bleef. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de omzetcijfers van het concern uit Veghel. De totale omzet steeg vorig jaar met 5,6 procent van 2.813 miljoen naar 2.969 miljoen euro. Zonder de bijdragen van overnames nam de omzet afgelopen jaar autonoom met 2,1 procent toe.  De jaaromzet van Food Service steeg met 7,8 procent naar 2.141 miljoen euro. Exclusief het effect van acquisities nam de omzet autonoom toe met 3,0 procent. Bij Food Retail, met de Emté supermarkten, steeg de omzet licht met 0,1 procent van 827 miljoen naar 828 miljoen euro. De identieke consumentenomzet in vergelijkbare winkels nam toe met 0,2 procent. Sligro onthoudt zich als gebruikelijk van een concrete voorspelling van de jaarresultaten, die op 25 januari aanstaande zullen worden gerapporteerd. Op een groen Damrak sloot het aandeel Sligro Food Group dinsdag 1,0 procent hoger op 40,25 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken