Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
20 december 2017

Mondiale staalproductie opnieuw gestegen

(ABM FN-Dow Jones) De wereldwijde staalproductie is in november verder gestegen, maar wel iets minder hard dan in de voorgaande maand. Dit bleek woensdag uit cijfers van brancheorganisatie World Steel Association.  In totaal maakten de 66 staalproducerende landen in de afgelopen maand 136,3 miljoen ton staal, een stijging van 3,7 procent op jaarbasis. In de voorgaande maand steeg de productie nog met 5,7 procent. In China, wereldwijd verreweg de grootste fabrikant van staal, steeg de productie afgelopen maand op jaarbasis met 2,2 procent tot 66,2 miljoen ton. Japan zag de productie afgelopen maand toenemen met 1,0 procent. In Italië en Spanje werd respectievelijk 3,3 en 18,0 procent meer staal gemaakt, maar in Frankrijk daalde de productie met 8,7 procent.  De Verenigde Staten produceerden 6,7 miljoen ton staal, 7,0 procent meer dan een jaar geleden. De bezettingsgraad van staalproducerende landen steeg in november op jaarbasis met 1,5 procentpunt naar 70,7 procent. Vergeleken met oktober dit jaar betekende dit evenwel een afname van 2,2 procentpunt.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken