Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
18 december 2017

Volatiliteit AEX daalt

(ABM FN-Dow Jones) De Implied Volatility Index (IVIx) voor de AEX index noteerde maandag op 7,8 procent, terwijl de Amsterdamse hoofdgraadmeter rond 552 punten noteerde. De volatiliteit was daarmee 4 procent lager dan vorige week vrijdag en 13 procent lager dan een week eerder op maandag. "Bij de AEX optie volatilities noteren 16 van de 25 aandelen een lagere optie volatility ten opzichte van vorige week vrijdag. Bij 14 van de 25 aandelen zie we een afname in optie volatility ten opzichte van vorige week maandag. De AEX index optie volatility maakt ten opzichte van vrijdag en vorige week maandag een verdere beweging omlaag, met percentiel minder dan 1 procent", zei Herbert Robijn van Finodex.  In de AEX was Heineken de grootste volatility stijger voor de dag, met een stijging van 32 procent tot een niveau van 10 procent.  Gemalto was de grootste daler op dagbasis, met een daling van de index tot 8 procent. Dat is 70 procent lager ten opzichte van vorige week vrijdag.  Op weekbasis was Vopak de grootste volatility stijger met een stijging van 39 procent tot een niveau 14 procent. De sterkste afname kwam voor rekening van Gemalto, dat de volatiliteit met 78 procent zag dalen tot 8 procent.  De gegevens zijn samengesteld door Finodex, aanbieder van Smart Investment Tools voor optie-, aandelen- en turbobeleggers, in samenwerking met ABM Financial News. 

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken