Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
15 december 2017

Italiaanse CDP en Intesa Sanpaolo sluiten zich aan bij ArcelorMittal - media

(ABM FN-Dow Jones) Het Italiaanse nationale investeringsfonds CDP en Intesa Sanpaolo hebben een niet-bindende overeenkomst gesloten om zich bij ArcelorMittal aan te sluiten in de overname van de Italiaanse staalfabriek Ilva. Dit stelden diverse bronnen vrijdag tegenover persbureau Reuters.  CDP en Intesa zouden volgens de bronnen voor omgerekend 100 miljoen euro willen meedoen en de investering zou in ruil zijn voor het belang dat Marcegaglia momenteel in het consortium met ArcelorMittal heeft.  Brussel is een diepgaand onderzoek gestart naar de overname van de Italiaanse staalfabriek Ilva door ArcelorMittal en Marcegaglia. Er bestaan zorgen bij de Europese toezichthouder dat door de overname er minder concurrentie ontstaat voor bepaalde staalproducten, waardoor de prijzen mogelijk zullen stijgen. Het vertrek van Marcegaglia uit het consortium zou de zorgen van Brussel mogelijk weg kunnen nemen, aldus de bronnen.  Het aandeel ArcelorMittal sloot vrijdag 1,9 procent lager op 26,13 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken