Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
12 december 2017

Plannen AMG voor lithium goedgekeurd

(ABM FN-Dow Jones) De raad van commissarissen van AMG Advanced Metallurgical Group heeft ingestemd met de uitbreidingsplannen van het bedrijf in Brazilië. Dit maakte de producent van metallurgische producten en systemen dinsdag nabeurs bekend. De plannen vereisen een investering van 110 miljoen dollar.  De nieuwe fabriek moet zorgen voor een verdubbeling van de jaarcapaciteit van 90.000 naar 180.000 ton lithiumconcentraat bij de Mibra mijn. Ook zal de fabriek tantalumconcentraat voor zijn rekening nemen.  De Mibra mijn heeft naar schatting van AMG voldoende output om de lithiumfabrieken vanaf 2020 voor een periode van ongeveer twintig jaar aan de gang te houden.  De vandaag goedgekeurde uitbreiding moet eind 2019 zijn afgerond, maar de eerste fabriek met een capaciteit van 90.000 ton moet al in juni 2018 operationeel zijn. Vanwege de plannen heeft AMG HSBC en Citi een mandaat gegeven voor een kredietfaciliteit van 500 miljoen dollar. Daarmee wil AMG enerzijds een bestaande lening herfinancieren en anderzijds de investeringen bekostigen.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken