Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
11 december 2017

Beursblik: NIBC start met volgen Grandvision

(ABM FN-Dow Jones) NIBC start met het volgen van Grandvision met een Accumuleren advies en koersdoel van 24,50 euro. Dit meldde NIBC maandag. Het koersdoel weerspiegelt een omzetgroei van 5 procent en aangepaste EBITDA-marge van 16 procent in de komende periode, meldde analist John David Roeg. "Ons koersdoel biedt een totaalrendement van 14,5 procent op jaarbasis", aldus Roeg. Een versnelling van de groei moet volgens de analist komen uit fusies en overnames. Volgens zijn berekeningen heeft Grandvision daarvoor een oorlogskas van 1 miljard euro. Roeg verwacht dat de uitbater van optieketens met name in de Verenigde Staten activa zal kopen. De belangrijkste katalysatoren voor de koersontwikkeling zijn volgens de analist een beter dan verwachte vergelijkbare omzetgroei, winstgevende overnames en een ommekeer in de Verenigde Staten. De grootste risico's zijn zwakke kwartaalprestaties als gevolg van weersomstandigheden, veranderingen in het vergoedingsbeleid door verzekeraars, het effect door een consolidatie onder leveranciers en groei van de online-concurrentie, aldus Roeg. Het aandeel Grandvision noteerde maandag op een groen Damrak 0,3 procent hoger op 21,73 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken