Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
2 november 2017

Update: ASMI haalt 450 miljoen euro op met verkoop belang ASM PT

(ABM FN-Dow Jones) ASM International heeft circa 450 miljoen euro opgehaald met de verkoop van een belang van 9 procent in ASM Pacific Technology. Dit maakte ASMI donderdagmiddag bekend. ASMI plaatst stukken ASM PT tegen 111,00 Hong Kong dollar, terwijl het aandeel sloot op 117,50 dollar. ASMI deed daarmee de stukken van de hand tegen een korting van ongeveer 5,5 procent. Daarmee is de korting grofweg in lijn met de ongeveer 5 procent die NIBC voorspelde. ASMI wordt al langere tijd onder druk gezet door Eminence Capital, dat vindt dat ASMI maar beter het hele belang in ASM PT van de hand kan doen. Na de verkoop houdt ASMI nog een belang van 25 procent in ASM PT. Op deze resterende stukken geldt een lock-up van 180 dagen. "Met het belang onder de 30 procent, is het belang van ASMI in ASM PT niet langer een gifpil", aldus NIBC. Mocht een partij ASMI willen kopen, dan is het niet verplicht een bod uit te brengen op ASM PT. "Erg positief", aldus analist Edwin de Jong van NIBC. Het aandeel ASM International steeg donderdag 4,1 procent naar 60,40 euro. Update: om meer informatie toe te voegen.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken