Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
2 november 2017

Beursblik: juiste keuze ASMI om belang in ASM PT af te bouwen

(ABM FN-Dow Jones) ASM International heeft een goede keuze gemaakt door het belang in ASM Pacific Technology verder af te bouwen. Dit stelde analist Edwin de Jong van NIBC donderdag. De verkoop van een belang van zo'n 9 procent in ASM PT levert ASM International in theorie bijna een half miljard euro op, zo berekende De Jong. Het gaat om 37 miljoen aandelen die momenteel circa 117,50 Hong Kong dollar per stuk kosten. Daarmee komt de waarde van het belang op 480 miljoen euro, maar ASMI zal "natuurlijk" een korting moeten geven bij verkoop, aldus De Jong. De analist denkt dat deze korting circa 5 procent zal bedragen. Bij de vorige verkoop ging het om een korting van 8,5 procent. Uitgaande van deze korting komt De Jong uit op een opbrengst van 455 miljoen euro. "Met het belang onder de 30 procent, is het belang van ASMI in ASM PT niet langer een gifpil", aldus NIBC. Mocht een partij ASMI willen kopen, dan is het niet verplicht een bod uit te brengen op ASM PT. "Erg positief", aldus De Jong. NIBC heeft een Accumuleren advies op ASMI. Het aandeel koerste donderdag 4,3 procent hoger op 60,51 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken