Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
2 november 2017

Update: ASMI wil weer belang in ASM PT verkopen

(ABM FN-Dow Jones) ASM International wil nog eens 37 miljoen aandelen ASM Pacific Technology verkopen. Dit maakte de toeleverancier van de halfgeleider industrie donderdag bekend. De verkoop betreft daarmee een belang van ongeveer 9 procent. Na afronding van de transactie heeft ASMI nog een belang van 25 procent in ASM PT. De stukken zullen worden aangeboden aan institutionele beleggers. Een deel van de verkoopopbrengst zal ASMI laten terugvloeien naar zijn aandeelhouders. ASMI wordt al langere tijd onder druk gezet door Eminence Capital, dat vindt dat ASMI maar beter het hele belang in ASM PT van de hand kan doen. "Aandeelhouders van ASMI zijn significant meer afhankelijk van de koers en de operationele prestaties van een bedrijf dat buiten de controle van ASMI valt, dan dat zij afhankelijk zijn van de front-end activiteiten", aldus de ontevreden aandeelhouder deze zomer. ASMI stelt volgens Eminence het belang van de aandeelhouder niet bovenop. Op het resterende belang van 25 procent geldt een lock-up van 180 dagen. Het aandeel ASM International noteerde donderdag 3,9 procent hoger op 60,26 euro. Update: om meer informatie toe te voegen.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken