Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
30 oktober 2017

HAL aast op Eneco - media

(ABM FN-Dow Jones) De Rotterdamse investeringsmaatschappij HAL is al lange tijd een belangrijke kandidaat om een deel van energiebedrijf Eneco te kopen. Dit meldde De Telegraaf maandag op basis van bronnen. In de aanloop naar de splitsing van Eneco en Stedin afgelopen jaar richtte Eneco volgens de krant een werkgroep op om op zoek te gaan naar mogelijke nieuwe aandeelhouders, mochten gemeenten hun aandelen willen verkopen. Daaruit rolde een lijstje met een vijftal kandidaten, waarbij HAL de meest in het oog springende was, aldus De Telegraaf.   De andere namen waren naar verluidt buitenlandse investeerders en pensioenbelegger PGGM, maar geen andere energiebedrijven.  Eneco en HAL zouden hebben gesproken over een minderheidsbelang van grofweg 40 procent. De aandeelhouders van Eneco zien dit volgens de krant echter niet zitten en zouden een consultatieproces zijn opgestart onder alle aandeelhouders.  Het aandeel HAL sloot vrijdag op 159,37 euro. 

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken