Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
19 mei 2017

Plannen Google lijken koers Randstad te drukken

(ABM FN-Dow Jones) De koersen van de grote uitzenders Adecco en Randstad staan vrijdag onder druk, mogelijk omdat Google nieuwe plannen onthulde voor een zoekmachine voor vacatures. Google for Jobs moet het eenvoudiger maken om vacatures en kandidaten aan elkaar te koppelen. Aanvankelijk richt de internetgigant zich op de Verenigde Staten. Randstad behaalde in 2016 in Noord-Amerika een omzet van 4,7 miljard euro met een EBITA-marge van 5,6 procent. De totale groepsomzet van de uitzender bedroeg in 2016 net geen 20,7 miljard dollar. Overigens zou CEO Sundar Pichai volgens TechCrunch hebben aangegeven met partijen te willen samenwerken voor Google for Jobs. Onder meer LinkedIn, Facebook en Monster, recent overgenomen door Randstad, zouden als partners zijn genoemd. Google houdt deze dagen een bijeenkomst voor ontwikkelaars, waar allerlei nieuwe plannen en mogelijkheden bekend worden gemaakt. De koers van Randstad daalde vrijdag op een groene beurs 1,7 procent op 53,94 euro. Adecco verloor 1,4 procent aan de Zwitserse beurs.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken