Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
27 juli 2011

Beursblik: kwartaalcijfers ArcelorMittal beter dan verwacht op hogere staalprijzen

De kwartaalcijfers van ArcelorMittal zijn beter dan verwachte dankzij hogere staalprijzen, aldus analist Tom Muller van Theodoor Gilissen Bankiers. Muller wijst op de stijging van de opbrengsten per ton staal, die met 31 procent op kwartaalbasis toenamen en 22 procent op jaarbasis. Staalleveranties waren vlak. ArcelorMittals omzet bedroeg 25,13 miljard dollar op een verwachting van 24,22 miljard dollar. De EBITDA kwam uit op 3,41 miljard dollar op een verwachting van 3,28 miljard dollar. Over de beter dan verwachte nettowinst van 1,54 miljard dollar merkt Muller op dat het moeilijk is om de fiscale compensatie vast te stellen. Een ander pluspunt is de toegenomen zelfvoorziening van ArcelorMittal in cokes en ijzererts, waardoor de staalreus hogere grondstoffenprijzen beter kan opvangen. “De uitspraken voor het tweede half jaar zijn goed,” stelt Muller over de outlook. “Op lange termijn is ArcelorMittal veruit het sterkste staalbedrijf,” zegt de analist, die toevoegt dat er op korte termijn weinig fantasie in het aandeel zit. ArcelorMittal koerst 2,2 procent hoger op een lagere AEX index.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken