Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Porsche 911 GT3 RS 'vliegt' over de Ring in 6:56,4

19 april 2018 - 24 seconden. Dat heeft de vernieuwde Porsche 911 GT3 RS weten af te snoepen van z'n Ring-tijd ten opzichte van het pre-faceliftmodel. De omstandigheden waren dan ook perfect.

14 april jl. ging Porsche met de vernieuwde en iets sterker geworden 911 GT3 RS de Nà¼rburgring op in een poging een scherpere tijd neer te zetten. Buiten was het een graad of veertien en de bandentempratuur noteerde aanvankelijk 18 graden Celsuis. 'Perfect', aldus Porsche en ook Kévin Estre, de 29-jarige fabrieksrijder bij het merk sinds 2016. De Franse coureur komt normaliter uit voor het WEC in een 911 RSR en met de 911 GT3 R in de ADAC Masters. Estre kent daarmee de 911 GT3 RS dan ook als zijn eigen broekzak.

Credits voor Michelin
Eigenlijk meteen ging het gas er vol op. 'Deze ronde was een sensationele ervaring. Vooral in snelle bochten en bij het remmen is de straatlegale GT3 RS nagenoeg gelijk aan de raceversie. Dat ligt overigens ook aan de nieuwe generatie banden voor straatgebruik. De motor van de 911 GT3 RS is bovendien overweldigend: 9.000 toeren per minuut voelt fantastisch. Net als het geluid en het koppel.' Uiteraard zijn Porsche en Estre blij met het neerzetten van een veel snellere tijd ten opzichte van de vorige GT3 RS. Ook testrijder Lars Kern, die tevens in actie mocht komen. Opvallend is dat beide coureurs binnen tienden van seconden wisten te blijven tijdens de in totaal vier gereden rondes over het 20,6 kilometer lange circuit. Credits gaan daarbij vooral ook uit naar Michelin, die speciaal voor de vernieuwde 911 GT3 RS een nieuwe band ontwikkelde: de Pilot Sport Cup 2 R. Vooraan is de maat daarvan 265/35ZR20 en achter zelfs 325/30ZR21. Stilletjes zijn ze ontworpen met het oog op trackdays, maar plakken aan de normale straten doen ze ook. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.