Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Autonieuws
2 januari 2018

CEO: 'Audi's zullen minder op elkaar lijken'

Net nadat menigeen denkt dat Audi, sinds de Q2 in het bijzonder, eindelijk de gewenste weg is ingeslagen qua ontwerpen, gooit nota bene de baas bij het merk de knuppel opnieuw in het eigen hoederhok.

Audi's lijken te veel op elkaar. Hoe vaak is deze kwestie al wel niet aangehaald? Het valt niet meer op twee handen te tellen. Maar laten we wel wezen: die eenheidsworst heeft Audi wel grotendeels gebracht waar het nu staat. Qua verkopen en status aan de absolute top van de auto-industrie. Zelden tot nooit hoor of lees je daarover. En weet je wat misschien nog het meest ironische is: ondanks al het gemopper op de 'Matroesjka'-designtaal van Audi " zoals de Britten het zo mooi kunnen omschrijven " is het juist de directe concurrentie dat sinds enige tijd aan het kopiŽren is geslagen. Of weet jij wel een C-, E- en S-klasse wel onmiddellijk uit elkaar te houden? Of de 3- en 5-serie?

Doorgeslagen familiegezicht
En toch moet het anders volgens Rupert Stadler, de CEO van Audi. De langgehoorde kritieken zijn namelijk terecht. Volgens hem is Audi te ver doorgeslagen in het creŽren van een onmiskenbaar familiegezicht. In de toekomst moet en zal elke Audi meer een eigen ontwerp krijgen. De timing voor meer designdifferentiatie is perfect volgens de topman nu Audi met name in China al meer bekendheid geniet. 'Die markt is namelijk nog relatief nieuw voor ons en daarmee valt er makkelijker met een schone lei te beginnen', aldus Rupert. Of Audi's ook daadwerkelijk minder op elkaar gaan lijken zal de tijd uitwijzen. Want nogmaals, deze zelfkritiek is allesbehalve van gister.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken