Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Nio ES8 kost de helft van een Telsa Model X

18 december 2017 - Indrukwekkende auto, de Telsa Model X, maar fraai? Niet bepaald. Gelukkig ontpoppen zich allerlei alternatieven, en wat te denken hiervan: de ES8 van het Chinese Nio?

Een generiek design, beetje Volvo-achtig zelfs, een beloofde, elektrische actieradius van 350 kilometer en aan snelheid ook geen gebrek, dankzij 653 pk en 840 Nm aan vermogen. Niet zo gek dat de spurt naar honderd er al na 4,4 seconden opzit, ondanks dat het elektrische gevaarte 5 meter lang is en plek biedt aan 7 personen. Het wagengewicht zou evenwel meevallen dankzij intensief gebruik van aluminium. De ES8 is zelfs al autonoom-ready. Tal van sensoren, camera's en radarsystemen zorgen daarvoor.

Grootste plannen
Het Chinese Nio, tot voor kort vooral bekend vanwege de vorig jaar geïntroduceerde, bloedsnelle EP9, heeft serieuze plannen, en niet alleen met de ES8. Zo is het voornemens ook 1.100 zogeheten Power Swap Stations uit de grond te stampen. Dit zijn wisselstations waar toekomstige ES8-rijders in luttele minuten een leeg accupakket kunnen verruilen voor een volle. Daarnaast heeft het pas in 2016 opgerichte Nio plannen voor het neerzetten van 1.200 laadpalen. Daar voor 100 kilometer aftrappen zou slechts tien minuten duren.

Dode mus voor ons
En dan de prijs: om en nabij de 70.000 euro moet de Nio ES8 gaan kosten. De helft van wat een Model X kost dus. Klinkt als een aantrekkelijk alternatief, nietwaar? Lijkt ons wel, ware het niet dat Nio op dit moment geen plannen heeft voor een lancering buiten China. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.