Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Autonieuws
15 december 2017

En het meest gegooglede automerk in 2017 is. . .

Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat de onvermijdelijke lijstjes er weer aan komen. Neem nu deze van Google. De zoekgigant heeft een lijst opgesteld met de populairste automerken in haar zoekbalk. Niet onbelangrijk, want zo'n lijst wijst immers op interesse van het grote publiek, zelfs als dat (nog) niet terug te zien is in de verkoopcijfers. Naar deze tien automerken zochten de Amerikanen het vaakst.

Volgens Google is Ford het meest gegooglede merk in de VS. Vooral in Centraal-Amerika en de zogenoemde Mid-West werd er veel naar gezocht. De achterliggende reden is helaas onbekend, maar iets in ons zegt dat de markante bestelprocedure rond de nieuwe GT er een aanzienlijk aandeel in heeft gehad. Die was immers nogal omstreden, waardoor velen hier graag het fijne van wilde weten. Ook zonder half miljoen op de bank.

Zilver
Op twee staat Lexus. Het Japanse luxemerk kon vooral op aandacht rekenen in CaliforniŽ, Florida en Georgia. Zou Lexus dan toch een gevoelige snaar weten te raken met haar opzienbarende designs? Of treden de Yankees al meer in de voetsporen van de Europa autokoper die reeds en masse hybride- en volledig elektrisch rijden heeft omarmd? Een combinatie van deze twee kan natuurlijk ook.

Brons
En op drie? Geen BMW, geen Mercedes, en zelfs geen Cadillac of Tesla als aangewezen boegbeelden van de Amerikaanse auto-industrie. Volkswagen dan misschien, aangezien de dieselgate aan de overkant van de Atlantische oceaan nog wel even zal naslepen? Nop, zelfs die niet. Het betreft Kia. De Zuid-Koreanen complementeren Google's podium van meest gezochte automerken in 2017. Wie had dat vooraf gedacht?! De internetgigant zelf ook niet. Maar het was grotendeels te danken aan de flamboyante Stinger.

Europees impopulair
Nu het ereschavot gevuld is blijven er nog 7 automerken over op Google's toplijstje van meest gegooglede automerken. Wie denkt dat Tesla nu wel aan de beurt is, heeft het mis. Goed mis. Die staat namelijk pas op plek 7. Daartussen zitten eerst nog Toyota, Honda, Buick en Acura, Honda's luxemerk. Hekkensluiters zijn Hyundai en Dodge, wat ons bij de prangende vraag brengt: waar zijn de Europese (luxe)merken?! Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken