Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Autonieuws
13 december 2017

Lang zittende Mercedes-CEO maakt overstap naar TUI

Dieter Zetsche, de goedlachse en vanwege zijn kenmerkende snor markante CEO van Daimler AG, vertrekt bij het autoconcern dat Mercedes-Benz en Smart onder haar hoede heeft. Reisgigant TUI heeft 'm weg weten te kapen.

Er werd regelmatig gedacht dat Dieter Zetsche, zolang hij ademt, opperbaas bij Mercedes-Benz zou blijven. Zó geliefd is hij bij het Duitse luxemerk. Door dik en dun, want onlangs verlengde hij zijn contract bij Daimler nog tot 2019. Ook elders in de auto-industrie is de nu 64-jarige Duitser een graag geziene verschijning, en zeker niet alleen vanwege zijn steevast perfect getrimde snor. Zelfs vele autokenners en/of -kopers plaatsen Zetsche op een voetstuk.

Vakanties verkopen
Zetsche heeft er 12 jaar opzitten als CEO van Daimler en Mercedes-Benz, maar is eigenlijk al sinds 1976 verbonden aan het autoconcern. Misschien is zijn onverwachte vertrek daarom zo onverwachts nog niet. Hoe dan ook, vanaf volgend jaar neemt hij de rol van bestuursvoorzitter bij reisgigant TUI op zich. Hij vervangt daarmee Klaus Mangold. Zetsche's opvolger bij daimler wordt naar verluidt Ola Ką¤llenius die momenteel nog de verantwoording heeft over de R&D bij Mercedes-Benz.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken