Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

16 november 2017 - Mocht je je afvragen waarom er maar geen schot in de zaak van de Model 3 komt? Wel, hier een mogelijk antwoord daarop. Ondertussen was Tesla namelijk ook bezig met het ontwikkelen een nieuwe Roadster. Dit is 'm!

Allicht kun je je het nog herinneren. Want hoewel het niet eens zo heel lang geleden is, is er sindsdien ontzettend veel gebeurd in de auto-industrie. Bij Tesla in het bijzonder. Waar we op duiden? Nou, de allereerste Tesla ooit: de Roadster, gebouwd van 2008 tot 2012. Destijds nog gebaseerd op de Lotus Elise, maar nu, in z'n tweede generatie, volledig onttrokken vanaf een leeg vel papier.

Frisse zin
De nieuwe Roadster is dus 100% Tesla. En dat is 'm ook goed aan te zien. Recht van voren, maar ook van schuin opzij doet de nieuweling enorm aan de Model 3 denken. Sterker, als je niet beter zou weten zou er zomaar verwarring kunnen ontstaan. Totdat het dak eraf gaat of je een blik werpt op de achterzijde. Vanaf de B-stijl kent de nieuwe Roadster namelijk een heel eigen design in vergelijk met de overige, bestaande Tesla's. Spectaculair en voor Telsa-begrippen tamelijk revolutionair oogt de Roadster ook. Want zeg nu zelf: na de " inmiddels aardig op leeftijd geraakte " Model S, de Model X en de Model 3 leek het bij de Tesla-ontwerpers een beetje aan inspiratie te ontbreken. De nieuwe Roadster bewijst dat er weer frisse zin heerst. Een goede ontwikkeling.

's Snelste ter wereld?
Onder de gelikte carrosserie maakt de Roadster misschien nog meer indruk. De aandrijving geschiedt door een 200 kWh groot accupakket. Dat zegt de oudere pk-generatie waarschijnlijk niet direct iets, maar dat doet een opgegeven acceleratie van 0 naar 60 mph (96 km/h) in 1,9 seconden zonder meer wel. Nondeju, wat een knaltijd! Is de Telsa Roadster daarmee prompt de allersnelst accelererende auto ter wereld?!

Lange adem
De nieuwe Roadster is hoe dan ook bijna onaards snel. LaFerrari's, McLaren Ultima Series, Koenigseggs, Bugatti's, gevleugelde Aston Martin's; ze kunnen allemaal alvast de borst natmaken. Niet alleen voor een sprint naar honderd, maar ook nog wat langer. In tegenstelling tot het gros van de EV's kent de nieuwe Roadster namelijk een lange adem. Oftewel, de fut is er niet uit voordat de 200 km/h wordt aangetikt. Integendeel, Tesla laat weten dat de Roadster " hou je vast " dik 400 km/h kan halen. Vanuit stilstand naar 160 km/h? Amper 4 seconden"¦ En het mooiste moet dan nog komen, namelijk een actieradius van circa 1.000 kilometer.

Vanaf 2020
Eén mogelijk dingetje nog wel is dat de nieuwe Tesla Roadster pas vanaf 2020 tot wasdom komt. Anderzijds, zo lang ligt dat jaar nu ook weer niet in het verschiet, al moet het Amerikaanse EV-merk toch echt eerst de productieperikelen rond de Model 3 te boven komen wil het verder kunnen dromen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.