Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Range Rover Sport P400e aan de stekker

3 oktober 2017 - De eerste plug-in hybride van Range Rover is een feit. Het gaat om de P400e op basis van de Range Rover Sport. Het kunnen stekkeren betekent echter niet dat deze Range Rover zich inhoudt qua prestaties.

In theorie zou de Range Rover Sport P400e, mede dankzij een elektrische actieradius van 51 kilometer, een verbruik van bijna 1 op 50 kunnen halen. Maar in de praktijk is dat een utopie, mits je de plug-in hybride na elke honderd kilometer - via een speciale kabel - in het stopcontact steekt en ruim 7 uur gaat zitten niksen (of 3 uur bij opladen via een snellader). Geen koper die dat zal doen en zie dan maar eens die geclaimde 2,32 l/100 km te halen bij een systeemvermogen van 404 pk en een koppel van 640 Nm.

Een RR Sport als ieder ander
Accelereren naar de 100 km/h verloopt door het adequate vermogen in een vlotte 6,7 seconden en de topsnelheid ligt op 220 km/h. Vrees overigens niet dat de P400e door de zware accu's minder terreinwaardig is. Het merk belooft dat de P400e alles kan wat de overige Range Rover Sport-modellen ook kunnen op het (on)verharde.

Modeljaarupdates
Tegelijk met het presenteren van z'n eerste plug-in hybride, voert Land Rover ook enkele visuele en technische updates door bij het ganse Range Rover Sport-programma. Zo zijn er een hernieuwde grille en licht hertekende bumpers en is er voortaan Matrix LED- of Pixel-laser-verlichting aan de voorzijde verkrijgbaar.Ook nieuw is het Touch Pro Duo infotainmentsysteem, voorzien met twee 10 inch schermen en reeds bekend uit de Velar. Daarnaast voegt Range Rover een noviteit toe dat Gesture Sunblind heet. Middels een veegbeweging pal voor de binnenspiegel gaat de zonnewering automatisch omhoog of naar beneden. En er is goed nieuws voor fans van de Range Rover SVR. Diens 5.0 V8-Supercharger blaast voortaan 575 pk en 700 Nm, goed voor een knaltijd van 4,5 seconden.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.