Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Autonieuws
14 juli 2017

Jaguar E-Pace: 'crossover met hot hatch-DNA'

Kijk: dat is nog eens een manier om je nieuwe crossover te presenteren. Jaguar nam de lancering van de E-Pace namelijk vrij letterlijk en schoot de relatief compacte crossover de lucht in.

Hoezo de lucht in? Wel, om de onthulling luister bij te zetten, zoals het destijds ook deed met de XF en F-Pace, liet Jaguar zich opnieuw van haar dapperste kant zien. Door met de E-Pace een koprol in de lucht te maken. Erg gaaf en zeker niet zonder risico's. Maar het was het waard, want Jaguar is hiermee een nieuw Guinness World Record rijker. Zie hiernaast de spectaculaire beelden van de stunt.

Opgeblazen F-type
Terug naar het meer allerdaagse, de Jaguar E-Pace zelf. Qua design gebruikte hoofdontwerper Ian Callum vooral de F-Type als inspiratie en dat levert een behoorlijk sportief gelijnde SUV op. Uiteraard ontbreekt ook een flinke dosis F-Pace niet en er ontstaat al vrij snel een Jaguar die de strijd tegen de Audi Q3, BMW X1 en de Range Rover Evoque met opgeheven motorkap tegemoet kan gaan.

Wegligging
Niettemin, goede looks alleen betekent niet automatisch succes. Daar is meer voor nodig. En op dat gebied doet Jaguar beloftes die als muziek in de oren zouden moeten klinken. 'Een cross-over die stuurt als een hot hatchback' is er daar de meest opvallende van. Anders gezegd, Jaguar heeft de E-Pace naar eigen zeggen een bovengemiddeld dynamisch rijgedrag meegegeven. Een stuur- en weggedrag waaraan de tweaken valt wanneer de E-Pace is voorzien van het Configurable Dynamics-pakket. Dat pakket stelt de bestuurder in staat diverse rijmodi te selecteren. Er is keuze uit Normal og Dynamic.

Interieur
Wat buitenmaten betreft meet de E-Pace 4,4 meter in lengte. De wielbasis bedraagt 2,68 meter, en Jaguar geeft een inhoud van 557 liter op qua standaardbagageruimte. Het dashboard leunt ook sterk op dat van de F-Type en F-Pace.En de verkrijgbare luxe en ander modern gemak? Dat bestaat zoal uit een nieuw infotainmentsysteem met touchscreen, te downloaden apps, zoals bijvoorbeeld Spotify, 4G Wi-Fi, vier 12-volt oplaadpunten en vijf USB-aansluitingen. Een 10 inch scherm is standaard, maar wil je meer, dan staat er een variant met 12,3 inch display op de optielijst. Over opties gesproken: Jaguar volgt het voorbeeld van Tesla en laat je de E-Pace ook online bestellen.

Motoren
De Jaguar E-Pace is verkrijgbaar in de uitrustingsniveaus S, SE en HSE en er is keuze uit vijf motoren: drie diesels en twee benzinemotoren. De 2.0 liter viercilinder Ingenium-dieselmotor is er in vermogensvarianten van 150, 180 en 240 pk, terwijl de tweeliter geblazen Ingenium-benzinemotor verkrijgbaar is met 249 of 300 pk. Afhankelijk van de motorisering geschiedt de aandrijving op louter de voorwielen of alle wielen. Een handbak is standaard, een automaat van ZF optioneel. Behalve de duurste versies; die beschikken standaard over deze transmissie en het Active Driveline-vierwielaandrijvingsysteem. Een vanafprijs is er ook al. De Jaguar E-Pace zal te koop zijn voor € 48.300,-.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken