Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Prijzen voor opgewaardeerde Mercedes S-klasse

23 mei 2017 - Mercedes-Benz heeft de S-klasse nog wat beter en verfijnder gemaakt dan 'ie al was. En daar horen nieuwe prijzen bij. Hier komen ze.

De verbeteringen aan de S-klasse zijn omvangrijk. Niet zozeer optisch, maar bovenal technisch. Vanaf eind juli kun je al die nieuwe snuisterijen zelf allemaal ervaren bij de dealer. Nu al overtuigd? De vernieuwde S-klasse is per direct te bestellen vanaf € 114.793,- en de voorlopige prijslijst loopt op tot ruimschoots twee ton voor de S 63 AMG.

Altijd vermogensreserve
Voor welke S-klasse je ook valt, aan vermogen kom je nooit te kort. Zelfs het 'instapmodel', de S 350d, kan een enorm koppel van 600 Nm tentoonspreiden. Het vermogen van deze zescilinder-diesel ligt op 286 pk. Een tree hoger op de ladder staat de S 400d, eveneens een zescilinder maar dan met 340 pk en nog eens 100 Nm aan trekkracht extra. De prijs hiervan start bij € 121.811,- voor de versie met normale wielbasis. De 'Lang'-variant is er voor € 124.715,-. Liever op benzine rijden met de S, dan kan ook natuurlijk. Het palet daarvan begint bij de S 560. Daarmee laat Mercedes-Benz er geen gras over groeien want het gaat hier meteen om een machtige achtcilinder met 469 pk en 700 Nm en een bijbehorend prijskaartje van anderhalve ton. Met verlengde wielbasis kost 'ie zelfs € 154 mille, nog maar te zwijgen over de Maybach-uitvoering: € 187.539,-.

AMG
Sportiviteit combineren met sereniteit doe je het beste met de AMG's. In eerste instantie kan Mercedes enkel de S 63 AMG leveren, goed voor 612 pk en " hou je vast " 900 Nm. Naar 100 km/h snellen is hiermee in 3,5 seconden gepiept, waardoor je je gaat afvragen of de in een later stadium nog te volgen S 65 AMG " met V12-biturbo " geen absolute overkill betreft. Bovendien raak je van de S 63 AMG al minstens € 206.469,- armer. De '65' zal naar verluidt de tweeënhalve euroton doorbreken.

Standaardluxe
Zoals je mag verwachten voor dit geld, zit de S-klasse vanaf de S 350d al behoorlijk in de slappe was. Zo bestaat de standaardluxe zoal uit Comand Online in combinatie met de widescreen cockpit, Car to X Communication (automatische uitwisseling van informatie met voertuigen en de verkeersinfrastructuur), multifunctioneel stuurwiel met touch control-buttons, touchpad met controller, intelligente automatische airconditioning, elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen, luchtveringssysteem Airmatic met traploze dempingsregeling en Multibeam LED-verlichting met verbeterde grootlichtopbrengst.Ook 4Matic-vierwielaandrijving is van de partij op elke S-klasse, net als het parkeerpakket met achteruitrijcamera, diverse rijprogramma's, uitgebreide smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto en een draadloos oplaadsysteem voor mobiele telefoons.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.