Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Milde facelift voor Lexus NX

18 april 2017 - Na 3 jaar vindt Lexus het welletjes en heeft het de NX een facelift gegeven. Je moet er een vergrootglas bij pakken, dat wel.

Eind 2013, we herinneren het ons nog als de dag van gister: Lexus onthulde de LF-NX Concept, een realistische voorbode van de half jaar later geheten NX. Wat een schreew(lelijk?) van een auto. Wat een lef van Lexus! Vrijwel iedereen was het daarover eens. Nu, na drie jaar, zou je welhaast kunnen zeggen dat de Japanners een vooruitziende blik was toebedeeld. Ja, de Lexus NX is nog altijd opzichtiger dan menig andere auto op de markt. Maar het tij van de algemene perceptie bij zowel de industrie als het koperspubliek is aan het keren; het mag al opvallender.

Meer chroom
Om de (voorspelde) stroom aan meer excentrieke auto's voor te zijn, zet Lexus de NX nu in het zonnetje via een facelift. Wat we zoal zien zijn hertekende koplampunits, een meer opengewerkte voorbumper en een Spindle-grille die nog opzichtiger is geworden door er meer chroom tegenaan te gooien. Meer chroom tref je ook aan de achterzijde, in het bijzonder rond de apart gestileerde uitlaatpijpen. Ook nieuw zijn de skidplates onderaan de bumper voor en achter. Voor een extra avontuurlijke look.

Groter display
In het interieur zijn de wijzigingen zowaar nog lastiger te bespeuren. Sterker, veel meer dan een groter infotainmentdisplay lijkt er op het oog niet te zijn doorgevoerd. Dat meet nu 10,3 inch in plaats van 7 inch. Lexus prijst ook de 'drastisch' gewijzigde middenconsole voor meer bedieningsgemak, maar wij krijgen niet de indruk dat hieraan is gesleuteld. Wel zijn er meer knoppen van een satijnen finish voorzien, waardoor een luxere uitstraling ontstaat.

Comfortabeler
Pas merkbaar wanneer je gaat rijden is het naar eigen zeggen comfortabele rijgedrag van de NX. Daartoe is het onderstel herzien en uitgerust met andere veren, stabilisatorstangen en ophangrubbers. Tegelijk zou dit zorgen voor een directer stuurgedrag. Voor wie nog meer comfort wenst, kan voortaan opteren voor het actieve Adaptive Variable-ophangingsysteem, bekend uit de LC 500. En motorisch? Dat heeft Lexus zich nog niet over uitgeweid. Achterop de klep is 'NX 200t', een verwijzing naar de viercilinderturbo onder de kap, in elk geval verdwenen ten gunste van NX 300. De hybride-uitvoering heet nog altijd 300h.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.