Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Aston Martin Virage slaat brug van DB9 naar DBS

22 februari 2011 - Aston Martin deed het eerder met de DBS en nu met deze Virage: het rekken van de levensduur van de DB9. Gebaseerd op dat model, al weer stammend uit 2004, slaat de Virage een brug tussen de DB9 en de DBS; zowel qua uitstraling, prestaties en geheid ook prijsniveau.

De Aston Martin biedt het comfortniveau van een DB9 met de dynamische rijeigenschappen van een DBS. Dat geldt tevens voor zijn uitstraling dat precies tussen de eerdergenoemde modellen invalt. De koetswerklijnen van de Virage zijn net wat meer aangedikt dan bij de DB9, maar minder uitbundig dan bij Aston Martin’s topmodel. Het front (voorbumper, grille, spatschermen) is behoorlijk gerestyled waarbij de One-77 als inspiratiebron is gebruikt.



V12
Ook qua prestaties valt de Virage er precies tussenin, uiteraard met de 5.9 liter V12 als krachtcentrale. Deze levert in de nieuweling 497 pk bij 6.500 toeren en een maximum koppel van 570 Nm bij 5.750 toeren. Een automatische zestraps Touchtronic II zorgt voor de krachtoverdracht naar de achterwielen. Wie zelfs de controle wil hebben kan flipperen via de peddels achter het stuur. Nog feller wordt de transmissie en gasrespons in de Sport-modus. Van 0-100 km/h zou dan 4,6 seconden duren. De topsnelheid is ligt op 299 km/h.



Fadingloos
Nieuw is het actieve dempingsysteem dat de weg ‘leest’ en daarop anticipeert door de demping razendsnel aan te passen en zodoende de rijkwaliteiten onder alle omstandigheden hoog te houden. Het systeem kent in totaal tien verschillende settings, vijf in "Normal" en evenveel in "Sport". Vanzelfsprekend is het onderstel van de Virage in de laatste stand het stugst voor het snellere stuurwerk. Wielen in 20 inch zijn overigens standaard, evenals keramische remschijven.



Coupé en Cabriolet
De nieuwe Virage komt er als Coupé en als Cabriolet die Aston Martin traditioneel Volante noemt. In beide modellen is het prettig vertoeven in het interieur dat een overvloed aan leer en ambachtelijk afwerking kent. Iedere Virage vraagt 200 manuren om te bouwen waarvan 70 uur alleen al voor het interieur. De standaarduitrusting omvat zoal een navigatiesysteem met Garmin-software dat via een 6,5 inch display wordt weergegeven, cruise control, Bluetooth en het 700 Watt sterke Aston Martin Premium Audio System. Het systeem van Bang & Olufsen is optioneel te verkrijgen.



Vuurwerk in Genève 
De Virage zal officieel worden geïntroduceerd op de Autosalon van Genève waar het overigens bulkt van de sportauto’s. Naast deze Aston Martin, schitteren er zoal ook de Ferrari FF, Lamborghini Aventador, Pagani Huayra en de Gumpert Tornante.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.